בעקבות קנסות משרד הכלכלה: עסקים נסגרים בשבת

    דוד לזר 2 Comment on בעקבות קנסות משרד הכלכלה: עסקים נסגרים בשבת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הכלכלה בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – ממשיך לאכוף את החוק ולפעול למתן קנסות כבדים לעסקים המעסיקים עובדים יהודים ביום השבת ללא אישור.

    הבוקר (רביעי) פרסמו עובדי 'משתלת סלונר' בסמוך לעיר רחובות כי בעקבות איומים על קנסות גבוהים, הנהלת המקום החליטה לסגור את המקום בשבת.

    "אנו עובדי ועובדות משתלת סלונר ממושב סתריה ליד רחובות, סה"כ כ-40 עובדים. השבוע התבשרנו שלא נוכל יותר לעבוד בשבת. ציפי ובראין בעלי המקום נאלצים לסגור החל מהשבת הקרובה את המשתלה".

    בהמשך כתבו כי "מכתב התרעה שהגיע ממשרד הכלכלה מאיים בקנסות גבוהים מאוד על העסקת עובדים ועובדות יהודים בשבת. הקנס על פתיחת המשתלה ביום שבת הוא 321,660 ₪, וקנס נוסף עבור כל עובד ועובדת יהודים בסך של 37.500 ₪ לעובד/ת! אנחנו בממוצע כ-20+ עובדים ועובדות במשמרת, תעשו את החשבון לבד", כתבו העובדים והוסיפו כי "אילו עסקים יכולים להרשות לעצמם לפתוח ולהתעלם מאיום כזה?".

    החוק סביב שעות עבודה ומנוחה אוסר על העסקת עובדים ביום מנוחתם השבועית. על פיו, יום המנוחה השבועית לעובד יהודי הינו שבת, ועובד שאינו יהודי, יכול לבחור בין שלוש אופציות – שישי, שבת, או ראשון (יום קבוע).

    בכדי להתיר העסקת עובד\ת במנוחתו\ה השבועית, נדרשים המעסיקים לאחד משניים: להיתר כללי – לענף שלם כמו: מלונאות, בתי אוכל והיתרים נוספים הקבועים במסגרת הסטאטוס קוו, או היתר מיוחד, אשר ניתן למעסיק ספציפי כמו: מפעל תעשייתי, חברה עסקית, חברה ממשלתית ואפילו ערוצי חדשות.

    כמו"כ, החוק גם קובע את העילות להענקת היתרים וקובע את סמכות שר הכלכלה, שהואצלה לאגף ההסדרה שבמינהל הסדרה והאכיפה של חוקי העבודה, לספק היתרים רק אם שוכנע שהפסקת העבודה במסגרת המנוחה השבועית – כולה או חלקה – עלולה לפגוע: בביטחון המדינה (צרכי מערכת הביטחון) בביטחון הגוף או הרכוש (ביטחון הציבור \ רפואת חירום) בכלכלה (כלכלת המדינה) בתהליך עבודה המחייב פיקוח צמוד (הליך רציף) וכן – על מנת לענות על צורך המהווה סיפוק צרכים חיוניים לציבור או לחלקו (שירותים בתחום התשתיות, תמיכה של ספקי אינטרנט \ טלפוניה \ כבלים וכו').



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה יופי לצטט רק חלק ממה שכתבו, ולהוציא אותו מההקשר העיקרי של מה שכתבו: "יש בינינו בעלי משפחות, אימהות חד הוריות, עובדים/ות לפני גיל הפרישה … מילואימניקים, חיילים/ות אחרי שחרור … אנחנו צריכים וצריכות לעבוד בשבת – אנחנו גם רוצים ורוצות לעבוד בשבת! חלק נכבד מהפרנסה שלנו היא אותה תוספת משמעותית שאנו מקבלים עבור עבודה בשבת … אנו רוצים להבהיר שהעבודה בשבת לא נכפית עלינו ושחוק איסור עבודת יהודים בשבת הופך אותנו לעניים ועניות יותר. היום זה אנחנו מחר זה אתם ואתן"